Akwen składający się jakby z dwóch połączonych mis. Pomost znajduje się nad głębszą z nich, płytsza za przepłyceniem znajduje się na prawo do pomostu. Tuż pod pomostem dno opada prawie pionową ścianą do 32m, na wprost od pomostu można znaleźć miejsce o głębokości 56m. Warto płynąć w prawą stronę od wejścia, na głębokości około 6m zaczyna się poręczówka ciągnąca się na pionowej ścianie. Płynąc wzdłuż niej dotrzemy do przewężenia i lekkiego wypłycenia oddzielającego głębszą i płytszą część kamieniołomu. Po przepłynięciu nad przewężeniem w płytszej misie kamieniołomu znajdziemy, również przy prawej stronie kamieniołomu wrak samochodu. Płynąc dalej dotrzeć można do resztek budynków należących do wyrobiska. Jeżeli jednak nie przepłyniemy nad przewężeniem i popłyniemy wzdłuż niego w lewo, dopłyniemy na głębokości około15m do malowniczych resztek torów kolejki wąskotorowej i wielkich pali n których była mocowana. Akwen bogaty w ciekawe miejsca i pionowe ściany. Ze względu na jego wielkość warto tu wykonać kilka nurków i posiadać kompas. Na terenie kamieniołomu znajduje się baza nurkowa, wstęp jest płatny.
Dojazd do zbiornika: Z autostrady A4 należy zjechać na zjeździe Niederseifersdorf w kierunku miejscowości Niesky. Trasa do Niesky wynosi około 9 kilometrów. Po drodze, po lewej stronie- zalew Wacheberg. Jechać dalej do skrzyżowania, na którym znajduje się stacja benzynowa ARAL. Tutaj skręcić na drogę nr B115 w kierunku Cottbus i Bad Muskau. Stamtąd są 2 kilometry do kolejnego skrzyżowania, gdzie ponownie należy skręcić w lewo, w kierunku Bautzen i Hoyerswerdy. Po przejechaniu około 1,4 kilometra ponownie należy skręcić w lewo w kierunku Bautzen i Sproitz. W tym kierunku jechać około 1 kilometra, do miejsca, gdzie po lewej stronie będzie znajdować się przystanek autobusowy a po lewej wagon górniczy. Tutaj należy skręcić w prawo. 100 metrów dalej widać już szyld bazy nurkowej, przy którym należy jeszcze raz skręcić w lewo.
Namiary GPS: N 51°17′32″, E 14°45′41″
Maksymalna głębokość: 56m